اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

در دیدار مشترک رئیس کمیته امداد با مدیرعامل منطقه ازاد انزلی تصویب شد

بکارگیری زمین‌های تحت تملک کمیته امداد توسط منطقه آزاد برای محرومیت‌زدایی در منطقه

افزایش همکاری‌های مشترک برای توسعه خدمات‌رسانی به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد در محدوده منطقه، رشد فرصت‌های شغلی مددجویان و ساخت مسکن محرومین و ارائه خدمات اجتماعی برای حمایت از محرومان از تفاهمات مشترک منطقه آزاد انزلی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بود.

بکارگیری زمین‌های تحت تملک کمیته امداد توسط منطقه آزاد برای محرومیت‌زدایی در منطقه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرانزلی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ظهر امروز در دیدار با رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به مشارکت سازمان منطقه آزاد انزلی در کارهای خیر اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای حمایت از محرومان و ایفای مسؤولیت اجتماعی عملکرد موفقی داشته است.

پرویز فتاح با بیان اینکه در قانون نیز ذکر شده که یک درصد از منابع مناطق آزاد به نفع محرومین منطقه صرف شود که در این منطقه فراتر از این درصد عمل می‌شود تصریح کرد: طبق توافقات صورت گرفته، بنا شد با نظر سازمان منطقه آزاد انزلی بخشی از زمین‌های این منطقه که در تملک کمیته امداد و سهمیه محرومین بود به‌منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم و با هماهنگی با کاربری طرح جامع منطقه در راستای تأمین منابع برای اجرای برنامه‌های حمایتی از مددجویان تحت پوشش منطقه بکارگیری شود.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس توافق برای ایجاد انگیزه بیشتر، تمام منافع حاصل از این زمین‌ها و احداث آن صرفاً در شهرستان بندرانزلی و این منطقه هزینه می‌شود بیان  کرد: افتخار ما این است که در هر منصبی برای محرومین و نیازمندان کار کنیم و خدمت به محرومین جزو مسئولیت اجتماعی سازمان منطقه آزاد انزلی است و این روحیه به‌خوبی در این سازمان مشهود است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه رشد ضریب اشتغال مربوط به جامعه هدف کمیته امداد در طرح‌های سرمایه‌گذاری، اصلی‌ترین درخواست کمیته امداد از منطقه آزاد انزلی است، گفت: در نظر داریم با مشارکت در همه کارگاه‌های تولیدی در حوزه منطقه، به ازای هر نفر مددجو که برای اشتغال پذیرفته شوند تا دو سال حق بیمه اجتماعی پرداخت کنیم و قرار شد به‌زودی با حضور مجدد در این منطقه تمام این موارد را طی یک توافقنامه امضا کنیم تابه صورت رسمی اعلام و سریعاً عملیاتی شود.

 ساخت ۲۳ منزل مددجویان با همکاری سه‌جانبه

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل سازمان نیز در این نشست با تشریح برنامه‌های حمایتی این سازمان از مددجویان سطح منطقه اظهار کرد: علاوه بر اختصاص مبلغ یک درصد از درآمدهای سازمان به کمیته امداد و بهزیستی جهت فقرزدایی و کاهش محرومیت، ساخت ۲۳ منزل مددجویان با همکاری سه‌جانبه کمیته امداد و سپاه از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

رضا مسرور با اشاره به اقدامات این سازمان در توانمندسازی جوامع محلی، عمران روستایی و ایجاد بیش از ۱۰ هزار اشتغال در پنج سال اخیر تصریح کرد: ایجاد مرکز نیکوکاری منطقه و توزیع سبد کالا به یک هزار و 300 خانوار تحت پوشش کمیته امداد سالیانه در دو نوبت به مناسبت نوروز و ماه رمضان از دیگر اقدامات سازمان در سال‌های اخیر است.

وی با اعلام  آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با کمیته امداد در راستای حمایت از محرومان و بهبود وضعیت معیشت و رفع نیازهای مددجویان بیان کرد: رشد شاخص‌های اقتصادی، بهبود فضای کسب‌وکار، ایجاد زیرساخت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته از سوی بخش خصوصی داخلی و خارجی، رشد چشمگیر حضور گردشگران در منطقه، فعال‌سازی ۶۵ واحد راکد صنعتی و تبدیل بیش از ۱۵ شرکت واردکننده پوشاک به تولیدکننده در این منطقه ازجمله دیگر فعالیت‌های صوت گرفته در منطقه آزاد انزلی است.

انتهای پیام/3389/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول